1. Krok

Po nasazení systému TWIN STOP® hmatový válec běží ve spodní části kolejnice. Západka spojená s navijákem spočívá v pouzdře.

Patentovaný zachytávač pádu- 1. krok

2. Krok

Hmatací válec běží přes záchytný zářez. Západka se ponoří do kolejnice a po jejím projetí se pružina resetuje.

Patentovaný zachýtavač pádu TWINSTOP - 2. Krok

3. Krok

Pokud je rychlost příliš vysoká, západka nemá čas vyskočit zpět. Západka běží proti západce a blokuje se.

Zajišťovací západka je dodatečně zatlačena do kolejnice upevňovacím okem, které je založeno na principu zpětného tahu. Kovící očko není přímo spojeno se západkou.

To znamená, že západku nelze znovu uvolnit neopatrnými pohyby lezce. Nucené vedení západky znamená, že blokovací proces není ovlivněn zlomením pružiny nebo nečitotami.